Borreltijd, Terugblik, Nieuwe Leden

NIEUWSBRIEF NR: 43 DATUM:  juni 2019

Borreltijd en andere zaken

De huidige periode is wat stil, maar desondanks gaan de borrels gewoon door.

De NVT heeft elke eerste donderdag van de maand de maandborrel. Daarnaast is er voor de liefhebbers een tweede avond, de derde dinsdag van de maand. De volgende keer is dinsdag 18 juni, bij DET 5 (Sukhumvit soi 8, BTS Nana) vanaf ongeveer 7 uur. Iedereen is welkom.

Vanaf ongeveer september begint het seizoen weer en kunt u allerlei activiteiten verwachten zoals de openingsbarbecue, koffieochtenden, excursies enz. Verder kunnen we nu al aankondigen dat Karin Bloemen naar Bangkok komt en speciaal voor de NVT een optreden zal verzorgen. De voorlopige datum is zaterdag 2 november 2019. Zet hem vast in de agenda maar nadere informatie volgt zodra er meer bekend is.

Terugblik koffieochtend en barbecue

Tijdens de koffieochtend was er een interessante, goed voorbereide en vlot gepresenteerde lezing over urban farming door Khun Fai van de "Grandpa Urban Farm". Deze kan in een middelmatige stadstuin de helft van de gezinsvoedselbehoefte dekken. Naast de koffie met appeltaart was er speciale thee, bereid met kruiden uit de ambassadetuin.

Op de dag van de barbecue pakten donkere wolken zich samen, en werd het buffet binnen opgesteld. Uiteindelijk bleef het het vrijwel droog en spraken de gasten unaniem hun tevredenheid over de geboden spijzen uit. Wij danken hierbij Bistro33 en nogmaals de sponsor van dit evenement, B-Quik.

Nieuwe leden

polo

De NVT heeft er in de afgelopen periode weer een aantal nieuwe leden bij gekregen. We verwelkomen:

Vincent Engels, Jan Wander, Chulalak Surattanayothin, Jack Kraft, Ellen Boonstra, Joost Rokx, Frank Schrader, Sebastian Schrader, Bart Beemsterboer, Willem Hagting, Bert van der Feltz van der Sloot, Aeg Inthanai, Roeland van der Helm, Jeffrey Speelman.