dinsdag 16 juli 2019

Sluiting consulaire afdeling ambassade Bangkok 5 tot en met 9 augustus 2019

De consulaire afdeling is in de periode van 5 tot en met 9 augustus 2019 wegens renovatie werkzaamheden gesloten. De consulaire balies zullen worden aangepast. Reguliere werkzaamheden worden op maandag 12 augustus hervat.

De vernieuwers van Orange Corners Nigeria
Papieren tassen om de plastic afvalberg tegen te gaan. Een app waarmee je om medische hulp kunt vragen zonder dat het je tegoed of data kost. Een startup die slimme fietsen beschikbaar stelt om duurzaam vervoer te promoten. Het is maar een greep uit de inspirerende innovaties door de eerste lichting ondernemers van Orange Corners in Nigeria.

Brits-Nederlandse Offshore Wind ronde tafel
Onlangs heeft de Nederlandse ambassade in Londen in samenwerking met de Britse ambassade in Den Haag de tweede Brits-Nederlandse Offshore Wind ronde tafel georganiseerd. De bijeenkomst bracht ruim 25 Nederlandse en Britse vertegenwoordigers van offshore windbedrijven, overheid, netwerkbeheerders en onderzoeksinstituten samen om verder te praten over hoe er nog beter kan worden gesamenwerkt en hobbels overwonnen kunnen worden om de groei van de sector verder te helpen.

'Help, ik ben mijn paspoort kwijt'
Na zijn eindexamen vertrekt Jimmy Tebben (19) met een vriend voor een half jaar naar Australië. Ze willen hun backpackavontuur feestelijk afsluiten in Bali. Maar de avond voor vertrek raakt hij zijn paspoort kwijt. Wat nu? Via de ambassadewebsite komt de tiener in contact met de Nederlandse honorair consul. 'Zonder hem zat ik daar nog steeds.'

Herdenking einde WOII in Zuidoost-Azië 15 augustus
Aan de Nederlandse gemeenschap in Indonesië. HERDENKING Op donderdag 15 augustus 2019 om 17.00 uur wordt op het ereveld Menteng Pulo het einde van de Tweede Wereldoorlog in Zuidoost-Azië herdacht. De bijeenkomst start in de Simultaankerk waar kort zal worden gesproken. Daarna verplaatsen we ons naar het vlaggenmonument waar de Chargé d'Affairs in Indonesië, de heer Rob Swartbol, namens het Koninkrijk der Nederlanden een krans legt ter nagedachtenis aan de slachtoffers van het oorlogsgeweld. ...