zaterdag 21 september 2019

Ons Oranje! Driedaagse activiteit voor Speelsters onder 17

Driedaagse activiteit voor Speelsters onder 17
Het Nederlands elftal voor speelsters onder 17 jaar werkt van 23 tot en met 25 september een trainingsstage af in Woerden. Iedere dag zal het team trainen op het veld van SC Woerden.

Fernando Ricksen op 43-jarige leeftijd overleden
De KNVB heeft met droefenis kennisgenomen van het overlijden van Fernando Ricksen. De 12-voudig international was al geruime tijd ziek. In 2013 werd bekend dat hij leed aan ALS, een ongeneeslijke ziekte waaraan hij vandaag is overleden.

Kaartverkoopinformatie Slovenië-Nederland
De OranjeLeeuwinnen zijn de EK-kwalificatie perfect gestart. Met twee overwinningen ligt het team van bondscoach Sarina Wiegman op koers voor het EK 2021 in Engeland. Op vrijdag 4 oktober staat alweer het volgende EK-kwalificatieduel op de planning. De Oranjevrouwen nemen het dan op tegen Slovenië.

Onder 20 in Katwijk tegen Portugal
Het Nederlands elftal voor spelers onder 20 jaar werkt donderdag 10 oktober een oefeninterland af tegen Portugal. De wedstrijd wordt gespeeld op sportpark Nieuw Zuid in Katwijk. Het duel begint om 19.00 uur.

Onder 18 oefent in Oldenzaal tegen België
Het Nederlands elftal voor spelers onder 18 jaar is vrijdag 11 oktober te gast in Oldenzaal. Op het sportpark Vondersweijde neemt het team van KNVB-coach Peter van der Veen het die dag op tegen België. Het duel begint om 18.30 uur.

Bezoekersinformatie OranjeLeeuwinnen - Rusland
Na de uitstekende start van de EK-kwalificatie tegen Estland (0-7) en Turkije (3-0) ontvangen de OranjeLeeuwinnen van bondscoach Sarina Wiegman Rusland op dinsdag 8 oktober in het Philips stadion.

Onder 17 opnieuw te sterk voor Franse leeftijdsgenoten
Na de dikverdiende 2-0 zege op Frankrijk van dinsdag staat Oranje onder 17 donderdag opnieuw tegenover dezelfde opponent. Is het voor de pauze nog wat stroperig allemaal van Nederlandse kant, na de rust is de schwung weer terug. Het resulteert in een 1-0 overwinning.

Rio Hillen: 'Geen extra druk, zien het meer als een uitdaging'
"Drie voor, nul tegen. En dat tegen Frankrijk hè!" Trots klinken de woorden uit de mond van aanvoerder Rio Hillen, nadat Oranje onder 17 voor de tweede keer in drie dagen de baas is over haar Franse leeftijdsgenoten. Na de 2-0 van dinsdag volgt nu een 1-0 overwinning. "Wat dit zegt? Dat we een heel sterk team hebben."