woensdag 9 oktober 2019

Ons Oranje! Vrouwen onder 23 speelt Zweden na rust van de mat

Vrouwen onder 23 speelt Zweden na rust van de mat
Met vier treffers na rust heeft het Nederlands elftal voor vrouwen onder 23 jaar de Zweedse oefentrip uitstekend afgesloten. De Oranjeformatie van coach Stefan Hoogsteder maakte na een matige eerste helft na rust op uiterst efficiënte wijze gehakt van de Zweedse generatiegenoten: 0-4.

Onder 19 wint ook tweede duel, maar baalt van weinige goals
Een 4-1 overwinning boeken in de EK-kwalificatie en toch zeer ontevreden van het veld stappen. Het overkwam het Nederlands vrouwenelftal onder 19 jaar zaterdag in Alphen aan den Rijn, waar Oekraïne de tegenstander was maar de Oranjetalenten voornamelijk tegen zichzelf aan het voetballen waren. "Er moeten nu echt meiden gaan opstaan,"

Vrouwen onder 23 treffen Denemarken en Italië bij UDI'19
Het Nederlands vrouwenelftal voor speelsters onder 23 jaar komt begin november twee keer in actie in eigen land. Beide interlands worden gespeeld op het sportpark van UDI'19 in Uden.

Oranje onder 19 start overtuigend aan EK-kwalificatie
Oranje onder 19 is overtuigend begonnen aan de eerste ronde van het EK-kwalificatietoernooi. In Letland werd met 5-0 gewonnen van Moldavië. "Als we iets scherper waren geweest, hadden we er wel tien kunnen maken", zag KNVB-coach Maarten Stekelenburg. "Maar al met al zijn we tevreden. Dit is een goed begin."

Onder 19 bewaart het beste voor het laatst
Vrouwen onder 19 won zijn eerste twee duels in de EK-kwalificatie met 9-0 en 4-1 en toch was er wat gemor. 'Er moeten nu echt meiden gaan opstaan', klonk het zelfs uit de mond van KNVB-coach Jessica Torny. Gelukkig vielen dinsdag in 's-Gravenzande alle puzzelstukjes in elkaar. Oranje won het laatste groepsduel met 6-0 van Ierland en weet daardoor zeker dat het als groepshoofd de loting van de...

Oranjevrouwen zetten reuzenstap met overwinning op Rusland
De OranjeLeeuwinnen hebben dinsdagavond een reuzenstap gezet richting het EK 2021 in Engeland. De equipe van bondscoach Sarina Wiegman versloeg in sfeervol Philips Stadion naaste belager Rusland met 2-0 en is daardoor als enige in de poule nog zonder puntenverlies.

Van de Donk in Club van Honderd: 'Dit was de mooiste'
Ze groeide op onder de rook van Eindhoven. En uitgerekend in het stadion van PSV, onder toeziend oog van familie en vrienden, speelde Daniëlle van de Donk dinsdagavond haar honderdste interland voor de OranjeLeeuwinnen én opende ze de score in het met 2-0 gewonnen thuisduel met Rusland.