Doorgaan naar hoofdcontent

• Oud-Hollandse Spelletjes

Virtuele Koningsdag

Hoi allemaal!

Vanwege de situatie rondom het Coronavirus, kunnen we Koningsdag dit jaar helaas niet fysiek samen gezellig met elkaar vieren.
Maarrrrr wel virtueel samen gezellig met elkaar!

De NLV organiseert een Virtueel Koningsdag feestje op Zondag 26 april om 17:00 uur met de volgende activiteiten. Allemaal leuk voor het hele gezin.
  • Verkleedpartij: Trek je strakste oranje pakje aan, zet je mooiste hoedje op, schmink je gezicht zo lollig mogelijk en versier je huiskamer op z´n Hollands. Zo zetten we de sfeer voor dit virtuele festijn.
  • Synchroon Spijkerpoepen! Zorg voor een lege fles (Wijn, Oranjebitter, Pisco, Jenever), een touwtje, riem en een spijker!
  • Wedstrijdje Koekhappen! Bak een ontbijtkoek, cake, eierkoek (zie recept verderop in de mail), brood of krentenbol (stukje brood of iets dergelijks wat je nog ergens hebt liggen werkt ook natuurlijk). Rijg aan een touwtje, blinddoekje op en happen maar!
Wanneer: Zondag 26 april
Hoe laat: 17:00
Waar: De Zoom / Skype / Hangouts / Houseparty link wordt tzt gecommuniceerd

Een leuke gelegenheid voor de hele familie om samen met de Nederlandse Community hier in Chili te proosten op de verjaardag van de Koning.
Wij hopen jullie allemaal online te mogen verwelkomen!

Verder in deze mail nog wat tips om je voor te bereiden op dit Virtuele Festijn.

Tot dan!

Recept: Eierkoeken

Bereid je voor op het koekhappen door zelf eierkoeken te bakken:

Oud-Hollandse Spelletjes

Zeker weten dat jij het spijkerpoepen of het koekhappen zal winnen? Hier de regels en wat tips en tricks om je optimaal voor te bereiden.

Organiseer zelf een (Virtuele) activiteit!

Heb jij een leuk idee voor een activiteit? Wil je een pub quiz organiseren? Of wil je een kook clubje beginnen? Ben je op zoek naar leden voor je voetbal team? Heb je zin in een oer-Hollandse BBQ? Wij nodigen je uit om zelf initiatief te nemen en een activiteit te organiseren voor de Nederlandse gemeenschap in Chili! De NLV kan je helpen door je activiteit te promoten in de nieuwsbrief en op de NLV Facebook pagina.
Dus, stuur ons een PM of een e-mail naar [email protected] cl met de details en wij helpen met de communicatie.
Met vriendelijke groet,

De Nederlandse Vereniging