Doorgaan naar hoofdcontent

Posts

Aanvragen Volmacht of Kiezerspas nu mogelijk voor Tweede Kamerverkiezing!

Kiezers buiten Nederland die willen stemmen via volmacht of met een Kiezerspas kunnen vanaf nu daarvoor een aanvraag indienen bij de Gemeente Den Haag. De aanvraagformulieren staan online. Er is in de laatste weken een hoop nieuwe informatie binnengekomen over het verkiezingsproces voor Kiezers buiten Nederland. We hebben de verkiezingskalender bijgewerkt, aanvraagformulieren online gezet, uitgezocht hoe aanstaande emigranten kunnen stemmen, en wat kiezers moeten doen als zij straks hun paspoort vernieuwen. Je leest het op kiezersbuitennederland.nl . Hoe kan ik stemmen? Stemmen per brief, stemmen via volmacht of stemmen met een kiezerspas. Dat zijn de drie manieren om te stemmen als Kiezer buiten Nederland . Maar wanneer is nu welke manier het handigst? We hebben daarom de verschillen, de voordelen en de nadelen voor je in een handig overzicht gezet. Vervangend briefstembewijs Vanaf eind juli verstuurt de Gemeente Den Haag het briefstembewijs naar de kiezers die in het buite...