Doorgaan naar hoofdcontent

Over ons

DeNederlandseVereniging.nl verenigt Nederlanders wereldwijd met Nederlandse verenigingen, en Nederland. Naast het contact houden met je roots draait het ook om contact houden met elkaar. Waar je ook op de wereld woont, je bent en blijft Nederlander. En er zijn altijd Nederlanders bij jou in de buurt om samen een kroket te eten, Sinterklaas te vieren of jou met iets anders te helpen.

Onze redactie brengt lokaal nieuws in het Nederlands en volgt de actuele ontwikkelingen uit Nederland. We delen ervaringen van Nederlanders en bevorderen ontmoetingen en handelskansen. We bieden mogelijkheden en houden je op de hoogte van veranderingen die voor jou als Nederlandse expat of Nederlandse emigrant belangrijk zijn.

Nederlander blijven

Wil je weten waar je jouw paspoort of identiteitskaart kunt verlengen? Of wanneer er een pop-up ambassade bij jou in de regio is? Wil je bij de volgende verkiezingen stemmen vanuit het buitenland en weten hoe je dat kunt regelen? Of heb je vragen over het behouden van het Nederlanderschap en de dubbele nationaliteit als je in het buitenland woont? Via onze nieuwsbrief lees je praktische informatie over deze onderwerpen, en de mogelijkheden.

Pensioen & belastingen

Wist je dat de regels voor Nederlandse pensioenen en AOW veranderen? Daarmee veranderen ook jouw rechten en plichten. Daarnaast is er een (nieuw) belastingverdrag tussen Nederland en andere landen, en zijn er (andere) regels voor toeslagen. We houden je op de hoogte van de veranderingen.

Handelskansen voor Nederlandse ondernemers

De Nederlands businessclubs in het buitenland houden regelmatig netwerkbijeenkomsten met interessante lezingen. Ook stimuleert de Nederlandse overheid actief de handel met het buitenland door economische missies. Daarom lees je via onze nieuwsbrief over de handelskansen in het buitenland voor Nederlandse ondernemers!

Nederlanders ontmoeten

Wil je Nederlanders in buitëten Nederland ontmoeten? Samen borrelen, wandelen, golfen of een Nederlands feestje als Koningsdag of Sinterklaas vieren? We delen de ervaringen van Nederlanders buiten Nederland en laten weten waar en wanneer de activiteiten van de Nederlandse Verenigingen zijn.

Emigreren naar het buitenland?

Hoe kan ik als Nederlander een (tweede) huis in het buitenland kopen? Wat is de beste manier om mijn spullen te verhuizen? Hoe vind ik werk of een goede school voor mijn kinderen? Waar moet ik aan denken als ik in het buitenland wil wonen en werken? Ga je emigreren, dan heb je veel vragen. Wij geven de antwoorden.

Het relevante nieuws voor Nederlanders in het buitenland. Je leest het wekelijks in de nieuwsbrief van De Nederlandse Vereniging.