Ons Oranje! Van de Looi: ‘Met elkaar geknokt voor goed resultaat’

Van de Looi: 'Met elkaar geknokt voor goed resultaat'
Erwin van de Looi kijkt tevreden terug op de 1-0 overwinning dinsdag van Jong Oranje op Egypte. De KNVB-coach zag dat zijn ploeg zijn rug rechtte tegen een fysiek sterkere en meer ervaren tegenstander.

Oranje onder 19 loopt EK mis na late tegentreffer tegen Spanje (0-1)
Geen land werd vaker Europees kampioen onder 19 jaar dan Spanje. Komende zomer is de recordkampioen in de oudste jeugdcategorie is er op de eindronde in Armenië opnieuw bij. Helaas wel ten koste van Oranje onder 19.

Onder 17 wervelt langs Tsjechië naar groepswinst en het EK
Oranje onder 17 heeft zich op overtuigende wijze geplaatst voor het EK in Ierland. Na duidelijke zeges op Noord-Ierland (5-0) en Israël (2-0) bleek de equipe van KNVB-coach Peter van der Veen nu veel te sterk voor Tsjechië; 2-5.

Onder 19 niet naar EK: 'We hebben het niet laten zien dit toernooi'
Drie toplanden ontbreken komende zomer op het EK onder 19. In Armenië zijn Duitsland, Engeland én Nederland niet van de partij. En dat was vooral voor de Oranjehemden een bittere pil.

Ünüvar en Maatsen: 'Iedereen kent elkaars wapen. Dat maakt ons zo sterk'
'Rondtikken met rendement', zo noemt Naci Ünüvar het bij vlagen geniale aanvalsspel waarmee Oranje onder 17 zich op een koude avond in maart als groepswinnaar plaatst voor het EK. Soms gaat de bal zo snel dat je hem met het blote oog zelfs nauwelijks meer kunt waarnemen. De vrolijke buitenspeler lacht. "Ik weet precies welke aanval je bedoelt. Mooi hè?"