Ons Oranje! KNVB zoekt ex-internationals

KNVB zoekt ex-internationals
Uitkomen voor Oranje is het hoogst haalbare dat je als voetballer/voetbalster kunt bereiken. De KNVB is trots op alle 1.356 ex-internationals die sinds de allereerste interland op 30 april 1905 voor Oranje zijn uitgekomen op het veld of in de zaal.

Vrouwen onder 19 vol op EK-koers na zege op Rusland
"Lelijke wedstrijden moet je ook winnen", luidde de even simpele als trefzekere conclusie van Jessica Torny, coach van Vrouwen onder 19. Ondanks een vliegende start boekte haar ploeg zaterdag in de EK-kwalificatie een magere 1-0 zege op Rusland. Dankzij een vroege goal van matchwinner Kirsten van de Westeringh.

Van de Westeringh: 'Heb er alle vertrouwen in dat we EK halen'
Spanje, Engeland en Noorwegen werden dit seizoen al verslagen, maar de belangrijkste wedstriijd voor het Nederlands vrouwenelftal onder 19 jaar wacht dinsdag in Uden. Nederland of IJsland: wie pakt het EK-ticket? "Ik heb er alle vertrouwen in dat wij ons voor het Europees kampioenschap plaatsen", zegt Kirsten van de Westeringh.

'De kwartfinale tegen Mexico vergeet ik nooit meer, wat een energie!'
Binnen OnsOranje bestaat de supportersvertegenwoordiging. Een orgaan waarin supporters zitting hebben die ons gevraagd en ongevraagd advies kunnen geven over supporterszaken. Om de supportersvertegenwoordiging een gezicht te geven, stellen de leden zich voor. Vandaag: Rik Wilthof.

OranjeLeeuwinnen treffen 'Matildas' in Eindhoven
Het Nederlands vrouwenelftal speelt zaterdag 1 juni een oefeninterland tegen mede WK-ganger Australië. De OranjeLeeuwinnen en Australië - bijgenaamd de Matildas naar het bekende Australische volksliedje Waltzing Matilda - treffen elkaar vanaf 18.15 uur in het Philips Stadion in Eindhoven. Voor beide landen is het de laatste testcase voordat ze afreizen naar het WK in Frankrijk.