Thailand: Vrijmarkt, Koningsdag

Happy Songkran!

songkran

Het bestuur van de NVT wenst alle leden een goed en gelukkig Thais Nieuwjaar en veel plezier met de viering ervan.

Vrijmarkt op Koningsdag

Over twee weken (op zaterdag 27 april) is er de vrijmarkt van 9 tot 12 op het prachtige terrein van de Nederlandse ambassade. Kinderen kunnen hier hun spulletjes te koop aanbieden. Verder zijn er spelletjes, acteer workshops, de knutselhoek van onze sponsor KIS en andere activiteiten. Breng zelf een kleed mee als u gaat verkopen. Toegang gratis na aanmelding tot uiterlijk 26 april 2019 (graag met de namen van alle deelnemers). Ingang aan Witthayu (Wireless) Road.

Betreft: Vrijmarkt
  Tijd: 2019-04-27 09:00-12:00
  Plaats: Nederlandse Ambassade
  Adres: 106 Wireless Road
  BTS: Phloenchit

vrijmarkt

Feest op Koningsdag

koningsdag

Op Koningsdag organiseert de Nederlandse ambassade een spetterend feest dat begint om 5 uur 's middags en eindigt om ongeveer 10 uur 'avonds. Er is de bekende DJ Renato S, daarnaast een band en uiteraard volop te eten, te drinken en te feesten.

De ambassade heeft de afgelopen periode al van alles georganiseerd rond het thema "duurzaamheid", dus dat wordt ook het motto voor het feest. Men probeert zo min mogelijk afval te produceren en zoveel mogelijk te hergebruiken.

Het feest is voor iedereen toegankelijk en de DJ zorgt voor een flinke run op de kaartjes. Wees er daarom snel bij want het loopt al storm en de capaciteit is beperkt. Bestel hier de kaartjes.

Borreltijd

Zoals al eerder aangekondigd is de avond voor de "tweede borrel" verschoven naar de derde dinsdag, een dag die Nederlanders makkelijk in het gehoor ligt. De volgende keer is dus dinsdag 16 april, weer bij DET 5 (Sukhumvit soi 8, BTS Nana) vanaf ongeveer 7 uur. Iedereen is welkom.

Onderzoek Stichting GOED

De Stichting GOED, met wie de NVT samenwerkt, is bezig met een onderzoek naar problemen die zich voordoen rond het gebruik van DigiD. Gevraagd wordt om medewerking van Nederlanders in het buitenland (niet-ingezetenen van Nederland) door het invullen van een enquête.

Verder is men bezig met onderzoek naar een z.g. Partner Forum en naar het "onbewust" verlies van het Nederlanderschap. Hierover worden wij later geïnformeerd.

Concert Jef Neve en Teus Nobel

neve

Jef Neve, pianist en Teus Nobel, trompettist zijn jonge getalenteerde musici die na een toernee in Australë ook Bangkok aandoen.

Ze geven op 4 juni 2019 van 21.00 tot 23.00 uur een bijzonder concert in de sky bar van het Hilton Millenium Hotel.

Op YouTube kunt u een idee krijgen van hun voorstelling. Voor meer informatie en kaartverkoop verwijzen we naar het Milennium Hilton Hotel, zie de poster hiernaast.