Doorgaan naar hoofdcontent

Jongeren keren sportverenigingen de rug toe

Jongeren keren sportverenigingen de rug toe
Afgelopen jaar waren twee op de vijf Nederlanders tot 18 jaar (39,6%) lid van een sportvereniging. Bij Nederlanders boven de 18 lag dat gemiddelde aanzienlijk lager (21,2 %). Vooral in de pubertijd schrijven jongeren zich uit bij hun sportclub. Dat blijkt uit het onderzoeksrapport 'Zo sport Nederland' van NOC*NSF. Jongeren stoppen niet met sport De daling in lidmaatschappen is te zien tijdens de middelbare schoolperiode. Waar op veertienjarige leeftijd nog bijna 60 % van de jongeren lid is van een sportvereniging, is dat bij twintigjarigen gehalveerd naar 30%. Dat betekent niet dat de jongeren stoppen met sporten en bewegen. Ze kiezen alleen vaker voor sporten die worden gedaan buiten verenigingsverband, zoals hardlopen of fitness. Ook 'nieuwe' sporten als survivalrun zijn aan een opmars bezig. Over 2018 is zelfs een lichte stijging in sportdeelname te zien onder de groep jongeren 15...
Lees verder

Den Haag vertegenwoordigt Nationale Sportweek NOC*NSF
Den Haag is host city van de Nationale Sportweek 2019, dat maakt NOC*NSF vandaag bekend. Samen met de andere host city Nieuwegein vertegenwoordigt Den Haag dit jaar de Nationale Sportweek, die plaatsvindt van vrijdag 20 september tot zondag 29 september. De Sportweek heeft als doel sport te promoten en mensen te inspireren te gaan bewegen. De landelijke campagne staat dit jaar in het teken van 'Sport doet iets met je.' Sport doet iets met je Dat sport fitter maakt is bekend, maar het geeft ook meer zelfvertrouwen. Het maakt socialer, verbroedert en creëert nieuwe vriendschappen. Het thema 'Sport doet iets met je' zet in op de maatschappelijke en verbindende kracht van sport. Gezonde en vitale stad Vandaag ondertekende de gemeente Den Haag samen met andere partijen een overeenkomst om de komende drie jaar samen te werken aan een gezonde en vitale stad. Met het gastheerschap van de...
Lees verder

Nederlandse Loterij verlengt partnership met TeamNL
ARNHEM - De Nederlandse Loterij heeft het contract met TeamNL tot en met 2020 verlengd. Daarmee verbindt Nederlandse Loterij zich met de 850 beste topsporters die uitkomen voor Nederland en 28 sportbonden die marketingpartner zijn van TeamNL. Arno de Jong, marketingdirecteur van Nederlandse Loterij over het partnership: "Als Nederlandse Loterij zijn wij er voor de maatschappij. Wij staan voor een gelukkig, gezond en sportief Nederland. Sport en TeamNL hebben daar een grote rol in. Met dit partnership versterken wij onze verbinding met sport en de maatschappij." Shirtsponsor bij TeamNL handbaldames en -herenNieuw is dat Nederlandse Loterij op het shirt komt van de handbaldames en -heren. De Nederlandse Loterij is in die hoedanigheid al zichtbaar bij TeamNL wielrennen, atletiek en zwemmen. Maar de betrokkenheid van de Nederlandse Loterij gaat verder. Bij deze vier sporten zet zij ook...
Lees verder