Ons Oranje! Bezoekersinformatie OranjeLeeuwinnen - Australië

Bezoekersinformatie OranjeLeeuwinnen - Australië
De OranjeLeeuwinnen komen nog één keer in actie voordat ze deze zomer aan het WK beginnen. Zaterdagavond 1 juni om 18.15 uur nemen de Oranjevrouwen het op tegen Australië in het Philips stadion in Eindhoven.

Onder 17 houdt woord en prolongeert de EK-titel
"Wij worden Europees kampioen", zo klonk het vol bravoure uit de monden van de spelers van Oranje onder 17 voorafgaand aan het EK in Ierland. Grootspraak? Nee, zo bleek een dikke twee weken later. Door een even knappe als verdiende 4-1 zege op Italië in de EK-finale wisten de Nederlandse talenten de EK-titel opnieuw te veroveren.

Onder 17 geniet: 'Dit is iets wat je nooit meer vergeet'
Hij had wel een traantje gelaten. KNVB-coach Peter van der Veen draaide er niet omheen. "Dit is iets waar we de afgelopen drie jaar naar toe hebben gewerkt. Als het dan zo mag eindigen… Dat is echt onbeschrijfelijk. Dit is iets wat die jongens hun hele leven niet meer vergeten."

De OranjeLeeuwinnen zijn overal
Op potten pindakaas, als poppetjes waar je ook mee kunt tafelvoetballen, in een online magazine en zelfs in je haar; de OranjeLeeuwinnen kun je de komende weken overal tegenkomen. De partners van de KNVB pakken namelijk flink uit richting het WK.

Vrouwen onder 23 voor het eerst bij elkaar
Voor het eerst sinds de oprichting van het nationaal team Vrouwen onder 23 komen de speelsters van dit nieuwe elftal bij elkaar. Het team neemt van 28 mei tot en met 2 juni deel aan het Nordic Tournament in Zweden.

Speelsters onder 15 verslaat België
Speelsters onder 15 heeft in haar eerste interland van 2019, dankzij doelpunten van Rosa van Gool en Fleur Stoit, met 2-1 gewonnen van België. Ook de afsluitende penaltyserie leverde een overwinning op voor Nederland: 4-3.