Doorgaan naar hoofdcontent

Ons Oranje! Meld je aan voor bezoek aan training OranjeLeeuwinnen

Meld je aan voor bezoek aan training OranjeLeeuwinnen
De OranjeLeeuwinnen openen maandag 20 mei de deuren voor alle fans. Het team van bondscoach Sarina Wiegman werkt naar het wereldkampioenschap in Frankrijk toe. Tijdens een open training op de KNVB Campus in Zeist kun jij zien hoe de Oranjevrouwen zich voorbereiden.

Juich mee met de Leeuwinnen in het nieuwe WK-shirt!
Het WK vrouwenvoetbal staat voor de deur en de OranjeLeeuwinnen doen mee. Reden genoeg om de vrouwen aan te moedigen in het gloednieuwe WK-shirt!

Onder 17 opnieuw naar de EK-finale!
Oranje heeft zich net als vorig jaar geplaatst voor de finale van het EK. Met een bekeken schuiver bezorgde Mohamed Taabouni de mannen van KNVB-coach Peter van der Veen vlak voor tijd een minimale, maar dikverdiende 1-0 zege op Spanje.

Taylor en Bannis weten het zeker: 'Deze Cup is voor ons'
Tranen van geluk had Kenneth Taylor toen hij zijn teamgenoot Mohamed Taabouni de winnende goal zag maken tegen Spanje. "We gaan naar de finale", jubelde de captain van Oranje onder 17, die vandaag zijn zeventiende verjaardag viert. "Dit is het mooiste cadeau wat ik ooit heb gekregen."

Onder 17 loopt Europese titel mis na penaltydrama
Wat een domper. Na een prachtig toernooi en een intense finale staat Oranje onder 17 met lege handen. Na de eindstrijd (1-1) die uiteindelijk via penalty's werd, beslist mag Duitsland zich voor de zevende keer in de historie Europees kampioen onder 17 jaar noemen.

De Pauw: 'Doodzonde, want we kwamen hier alleen voor de EK-titel'
Wat moet je zeggen tegen twintig meiden die zojuist de Europese titel aan hun neus voorbij hebben zien vliegen? "Het hoofd omhoog houden en beseffen dat verliezen ook bij het leerproces hoort", aldus Robert de Pauw.

Ella Peddemors: 'Strijdlust typeerde ons op dit EK'
Tranen op het veld, treurnis in de kleedkamer, een doodstille rit met de bus en bij aankomst in het hotel een klaterend applaus van de in Bulgarije aanwezige ouders en familieleden. De emoties gierden in het rond bij het Nederlands elftal voor speelsters onder 17 jaar, zo vlak na de verloren EK-finale tegen Duitsland.