Stemmen voor de Europese Verkiezingen

Op 23 mei 2019 kunt u als kiezer buiten Nederland weer stemmen. U brengt uw stem uit tijdens de verkiezingen voor de leden van het Europees Parlement. U stemt met een briefstembewijs of een kiezerspas.

Spreekuur Sociale Zekerheid en Belastingen
Spreekuur Sociale Zekerheid en Belastingen door Bureau Belgische Zaken en Grensoverschrijdend Werken en Ondernemen op donderdag 20 juni 2019

Stemmen voor het Europees Parlement vanuit de VS
Op 23 mei 2019 kunt u als kiezer buiten Nederland stemmen voor het Europees Parlement. Hierbij vindt u belangrijke informatie voor het stemmen vanuit de Verenigde Staten.

'In het Huis van Europa komt een stembureau. Dat is echt heel leuk!'
Als persvoorlichter bij het Europees parlement in Nederland is Ingelise de Boer druk bezig met de voorbereiding voor de Europese verkiezingen van 23 mei. Met het ministerie van Buitenlandse Zaken werkt zij veel samen om Nederlanders te informeren over wat de Europese Unie (EU) doet. Bijvoorbeeld door samen lesprogramma's te organiseren.

Nederland en Duitsland versterken militaire samenwerking
Minister van Defensie Ank Bijleveld-Schouten en haar Duitse collega Ursula Von der Leyen ondertekenen dinsdag 21 mei in Berlijn een verklaring voor verdere versterking van de defensiesamenwerking. De Europese veiligheidssituatie is veranderd en nieuwe dreigingen vragen ook om andere vormen van samenwerking. Daarnaast willen beide landen samen met andere Europese partners meer verantwoordelijkheid nemen voor de eigen (of Europese) veiligheid. De positieve ontwikkelingen van de laatste jaren...