Koningin Máxima opent tentoonstelling over geldzaken bij Belasting & Douane Museum

Hare Majesteit Koningin Máxima opent als erevoorzitter van platform Wijzer in geldzaken dinsdagochtend 25 juni bij het Belasting & Douane Museum in Rotterdam de tentoonstelling 'Gek op Geld'. Deze is gekoppeld aan het thema 'financiële educatie'. Staatssecretaris Menno Snel van Financiën en de president van De Nederlandsche Bank (DNB), Klaas Knot zijn ook aanwezig. De tentoonstelling is tot stand gekomen in samenwerking met DNB en is te zien van 26 juni 2019 tot en met 8 maart 2020.

Koning bezoekt Taal Doet Meer, winnaar Appeltje van Oranje 2019
Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander brengt op dinsdagochtend 2 juli een bezoek aan Taal Doet Meer. De vrijwilligersorganisatie is één van de winnaars van een Appeltje van Oranje, de prijs van het Oranje Fonds voor succesvolle sociale initiatieven. Taal Doet Meer zorgt met meer dan 1.000 vrijwilligers en een klein team van beroepskrachten ervoor dat Utrechters die Nederlands niet als moedertaal hebben, kunnen meedoen in de Utrechtse samenleving.