Goed Nieuws

Goed Nieuws: 't Klokhuis nu ook in Delaware Valley.

Dag ouders,

Goed nieuws!
't Klokhuis zal in september starten met Nederlandse Taal- en Cultuurlessen in Ardmore. Met grote dank aan Tialda, Jessica en Arjan voor dit initiatief.

Op dinsdag 10 september zal de eerste les plaatsvinden. De lessen zullen gedurende het gehele schooljaar op dinsdag worden gegeven van 15.45-18.30 uur in de
St. Mary's Episcopal Church
36 Ardmore Avenue
Ardmore, PA 19003
Een prachtige locatie met meerdere lokalen en voldoende ruimte om te parkeren.
Wat is 't Klokhuis?
Mijn naam is Loura Zijdel-Eelkema en ik ben directeur van 't Klokhuis. 21 jaar geleden ben ik samen met een vriendin 't Klokhuis gestart. Op dit moment run ik samen met Veerle Vandecasteele (assistent-directeur en mijn rechterhand) de school vanuit 'kantoor' (mijn formal livingroom). Als Nederlandse en Vlaamse vertegenwoordigen wij op deze manier beide Nederlandssprekende gebieden.

't Klokhuis is een Nederlandse Taal- en Cultuurschool (NTC) en we geven op 6 locaties les in New York City, Westchester (ten noorden van NYC) en in New Jersey waar zich ook het 'kantoor' bevindt.

't Klokhuis is op dit moment de grootste Nederlandstalige school ter wereld met ongeveer 400 leerlingen verdeeld over 6 locaties. Wij vallen onder de paraplu van de Stichting Nederlands Onderwijs Buitenland (NOB - opgericht onder het Ministerie van Onderwijs en Cultuur) en ontvangen jaarlijks subsidie van de overheid. Deze subsidie wordt verstrekt vanwege het belang om het Nederlands goed bij te houden om bij (eventuele) terugkeer naar Nederland of Vlaanderen de achterstand zo klein mogelijk te houden. Een NTC school betekent dat er eens per week voor bijna 3 uur les wordt gegeven aan de leerlingen en gebeurt dit bij ons naschools.
't Klokhuis is een grote NTC school en dat houdt in dat wij de middelen hebben om de nieuwste methodes te hanteren in de lessen. We hebben een team van ongeveer 30 mensen en worden de groepen aangestuurd door bevoegde coördinatoren.

Onze missie is dat we Nederlandse lessen willen aanbieden aan kinderen van ouders die het belangrijk vinden om de Nederlandse taal te onderhouden. We doen daarom dan ons best doen om voor elk kind de juiste plek te vinden!

Voor meer informatie kun je ook altijd onze website raadplegen www.klokhuis.com, of neem een kijkje op ons facebook https://www.facebook.com/klokhuisusa/

We kijken met enthousiasme uit naar het komende schooljaar en speciaal om in Ardmore te mogen starten

Met hartelijke groet, Loura en Veerle

The Netherlands America Association of the Delaware Valley