Thailand: Concert residentie, DigiD, Nationaliteitsonderzoek

NIEUWSBRIEF NR: 45 DATUM:  juli 2019

Concert in de residentie

Op 22 juli organiseert de Ambassade in samenwerking met het Galyani Muziek Instituut een euphonium recital door Robert Visser in de residentie. Robert Visser is een euphonium musicus uit Nederland. In juni 2018 haalde hij zijn mastersdiploma aan het conservatorium in Maastricht.

Hij studeerde bij internationaal vermaarde docenten in heel Europa en geeft inmiddels zelf ook les. Hij bespeelt een z.g. ADAMS E3 antiek euphonium, ook wel tenortuba genoemd.

visser

Hij treedt hiermee op zowel als soloïst als in ensembles en orkesten. Het euphonium is een instrument uit de familie van de koperblazers. Het heeft een zachte, volle toon. Ondanks zijn lage stemming is het geschikt voor lyrische en melodieuze muziek. Diverse van de stukken in het programma zijn oorspronkelijk geschreven voor cello.

• Fiocco - Adagio & Allegro
  • Schubert - Arpeggione
  • Tsjaikovski - Andante cantabile
  • Arban - Carnival of Venice
  • Golland - Peace
  • Goedicke - Concert Etude

Robert wordt op de piano begeleid door Usa Napawan. Het concert duurt ongeveer een uur en de toegang is gratis na aanmelding.

DigiD in het buitenland

digid

De Stichting Goed (Grenzeloos Onder Een Dak) heeft al eerder bericht over problemen die samenhangen met DigiD gebruik in het buitenland. De overheid heeft nu een mogelijkheid gecreëerd om zonder de ambassade te bezoeken de geëiste hogere beveiliging van DigiD te activeren op een smartphone. U kunt hier nalezen hoe het werkt.

Nationaliteitsonderzoek

De Stichting GOED is verder een onderzoek gestart om te peilen wat Nederlanders in het buitenland vinden van de huidige en de toekomstige nationaliteitswetgeving.

Online zijn er al ruim 2000 reacties binnengekomen, maar er zijn veel meer nodig.

De Stichting doet dan ook een beroep op iedereen die dit leest om de informatie verder te verspreiden via alle beschikbare kanalen.

Men kan de enquête hier invullen.

Stichting goed