Koningin Máxima bij bijeenkomst Méér Muziek in de Klas met gedeputeerden

Hare Majesteit Koningin Máxima heeft donderdagmiddag 5 september in Paleis Noordeinde in Den Haag een bijeenkomst bijgewoond als erevoorzitter van Méér Muziek in de Klas. In aanwezigheid van minister Van Engelshoven van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, ambassadeurs van Méér muziek in de Klas en gedeputeerden uit de provincies is gesproken over lokale en regionale verankering van muziekonderwijs op basisscholen. Door middel van MuziekAkkoorden maken het onderwijs, provincies en gemeenten, muziekverenigingen en -organisaties en private partijen afspraken om te komen tot duurzaam muziekonderwijs op alle basisscholen in hun regio.

Koning Willem-Alexander bij viering 10-jarig bestaan stichting Move
Zijne Majesteit de Koning is dinsdagmiddag 8 oktober aanwezig bij de viering van het tienjarig bestaan van stichting Move in Utrecht. Stichting Move koppelt kinderen die minder kansen krijgen dan hun leeftijdsgenoten aan studenten. Samen komen zij in actie voor hun omgeving, zodat de kinderen leren wat zij zelf kunnen bereiken, welke invloed zij kunnen hebben op hun eigen omgeving en welke mogelijkheden zij hebben in de maatschappij.