Koningin Máxima aanwezig bij werkconferentie SchuldenlabNL

Hare Majesteit Koningin Máxima woont woensdagmiddag 6 november in Utrecht de werkconferentie van SchuldenlabNL bij. Staatssecretaris Tamara van Ark van Sociale Zaken en Werkgelegenheid is ook aanwezig. De Stichting SchuldenlabNL is een samenwerkingsverband tussen publieke en private partijen dat zich ten doel heeft gesteld Nederland schuldenzorgvrij te maken.

Prinses Margriet bezoekt Paralympische Talentdag
Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Margriet der Nederlanden heeft zondagochtend 20 oktober een bezoek gebracht aan de 11e Paralympische Talentdag op sportcentrum Papendal in Arnhem.

Koningin Máxima bij ondertekening MuziekAkkoord Helmond
Hare Majesteit Koningin Máxima is woensdagochtend 20 november aanwezig bij de ondertekening van het MuziekAkkoord Helmond, het lokale samenwerkingsconvenant voor muziekonderwijs op de basisschool. Het akkoord is een onderdeel van het programma Méér Muziek in de Klas Lokaal van de stichting Méér Muziek in de Klas, waar Koningin Máxima erevoorzitter van is. De ondertekening vindt plaats tijdens een muziekfestival op Hogeschool De Kempel. Deze pabo heeft een muziekprofiel en viert zijn 150-jarig bestaan.

Prinses Beatrix aanwezig bij pleeggrootouderdag
Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Beatrix der Nederlanden woont woensdagochtend 6 november de pleeggrootouderdag van Stichting Belangenbehartiging Pleeggrootouders Nederland bij in Alkmaar.

Prinses Beatrix en Prinses Margriet bij veertigjarig jubileum Dansersfonds '79
Hunne Koninklijke Hoogheden Prinses Beatrix en Prinses Margriet der Nederlanden wonen donderdagavond 14 november 2019 in Amsterdam de 22ste editie bij van het Nederlands Balletgala van Stichting Dansersfonds '79.

Koningin Máxima bij lancering Borski Fund voor vrouwelijke ondernemers
Hare Majesteit Koningin Máxima is donderdag 31 oktober in Museum Van Loon in Amsterdam aanwezig bij de lancering van het Borski Fund. Dit nieuwe investeringsfonds richt zich op het versterken van financieringsmogelijkheden voor vrouwelijke ondernemers met groeiambities. Koningin Máxima spreekt in haar functies van lid van het Nederlands Comité voor Ondernemerschap en speciale pleitbezorger van de secretaris-generaal van de Verenigde Naties voor inclusieve financiering voor ontwikkeling.

Koning opent TechMed Centre in Enschede
Zijne Majesteit de Koning opent op vrijdagmiddag 29 november het nieuwe TechMed Centre van de Universiteit Twente in Enschede.

Geloofsbrieven ambassadeurs Kroatië, Griekenland en Laos
Zijne Majesteit de Koning zal woensdagochtend 30 oktober op Paleis Noordeinde in Den Haag ter overhandiging van hun geloofsbrieven achtereenvolgens ontvangen de ambassadeur van de Republiek Kroatië, H.E. Dubravka Plejić Markovic, de ambassadeur van de Helleense Republiek, Z.E. Nicolas Plexidas en de ambassadeur van de Democratische Volksrepubliek Laos, Z.E. Phoukhong Sisoulath.

Prinses Beatrix aanwezig bij viering 30 jaar kinderrechten
Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Beatrix der Nederlanden is vrijdagmiddag 15 november in het Vredespaleis in Den Haag aanwezig bij de jaarlijkse themadag van de expertgroep jeugdrechters. Het middagprogramma staat in het teken van de viering van 30 jaar kinderrechten. Tijdens de themadag van de expertgroep jeugdrechters wordt onder meer stilgestaan bij de geschiedenis, de huidige rol en de toekomst van de kinderrechter. Daarnaast wordt gesproken over de betekenis van het Internationaal Verdrag inzake de Rechten van het Kind, het Kinderrechtenverdrag, voor het jeugdrecht.

Koning beëdigt ambassadeur
Zijne Majesteit de Koning heeft vanmorgen op Paleis Noordeinde de ambassadeur drs. S.M.R. (Raphaël) Varga van Kibéd en Makfalva (Port of Spain) beëdigd.