Doorgaan naar hoofdcontent

Koningin Máxima spreekt wetenschappers en studenten over gevolgen Brexit voor wetenschap

Hare Majesteit Koningin Máxima heeft vanmiddag een werkbezoek gebracht aan de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW) in het Trippenhuis in Amsterdam. Tijdens haar bezoek sprak Koningin Máxima met wetenschappers en studenten over de gevolgen voor de wetenschap bij een Brexit.

Koning Willem-Alexander brengt werkbezoek aan Nationale ombudsman
Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander heeft woensdagmiddag 30 oktober een werkbezoek gebracht aan de Nationale ombudsman in Den Haag. De Nationale ombudsman is een onafhankelijk en onpartijdig instituut dat mensen op weg helpt bij problemen met en klachten over de overheid. De organisatie geeft advies, biedt hulp bij het vinden van de juiste aanspreekpartner en verricht onderzoek. Daarnaast moedigt de ombudsman overheidsinstanties aan om de belangen van de burger altijd centraal te stellen in hun werk en dienstverlening.

Koning opent vernieuwd herinneringscentrum Nationaal Monument Kamp Vught
Zijne Majesteit de Koning opent woensdagmiddag 27 november het vernieuwde herinneringscentrum van Nationaal Monument Kamp Vught. Staatssecretaris Paul Blokhuis van Volksgezondheid, Welzijn en Sport is eveneens aanwezig. Kamp Vught was tijdens de Tweede Wereldoorlog een concentratiekamp van de Duitse bezetter. Sinds 1990 is het als Nationaal Monument opengesteld voor het publiek.

Koningin Máxima brengt werkbezoek in het kader van neurowetenschappen en de GGZ
Hare Majesteit Koningin Máxima bracht donderdagochtend 31 oktober een werkbezoek aan het Imaging Center en de afdeling Anatomie en Neurowetenschappen van het Amsterdam Universitair Medisch Centrum, locatie VUmc in Amsterdam. Het werkbezoek stond in het teken van de neurowetenschappen en de geestelijke gezondheidszorg.

Koning reikt Erasmusprijs 2019 uit aan John Adams
Zijne Majesteit de Koning, Regent van de Stichting Praemium Erasmianum, reikt donderdagmiddag 28 november in het Koninklijk Paleis Amsterdam de Erasmusprijs uit aan de Amerikaanse componist en dirigent John Adams (1947). Het thema van dit jaar is 'Componeren voor de huidige tijd'. Bij de uitreiking zijn ook Koningin Máxima en Prinses Beatrix aanwezig. 's Avonds wonen Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima een concert bij in het Muziekgebouw aan 't IJ in Amsterdam dat in het teken staat van laureaat John Adams.

Mededeling van het Kabinet van de Koning
Tijdens het herstel van een medische ingreep bij minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en viceminister-president drs. K.H. Ollongren is een complicatie gebleken waarvoor behandeling nodig is. Daarom zal Zijne Majesteit de Koning, op voordracht van de minister-president, vandaag, 1 november 2019 de volgende handelingen verrichten.

Koning op werkbezoek in het kader van digitalisering
Zijne Majesteit de Koning heeft vrijdagmiddag 1 november een werkbezoek gebracht aan de regio Amsterdam, 'Digital Gateway to Europe'. De Koning bezocht de Nederlandse vestiging van datacenter NTT en informatietechnologiebedrijf IBM.

Koning ontvangt Oecumenische Patriarch Bartholomeus
Zijne Majesteit de Koning ontvangt vrijdag 8 november in audiëntie Zijne Alheiligheid de Oecumenische Patriarch Bartholomeus op Paleis Huis ten Bosch.

Prinses Margriet en prof. mr. Pieter van Vollenhoven aanwezig bij Peter Stuyvesant Bal
Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Margriet der Nederlanden en prof. mr. Pieter van Vollenhoven zijn vrijdagavond 22 november aanwezig bij de 38e editie van het Peter Stuyvesant Bal in New York.

Prinses Margriet aanwezig bij Henry Dunant-lezing
Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Margriet der Nederlanden is maandagmiddag 2 december in Den Haag aanwezig bij de Henry Dunant-lezing van het Nederlandse Rode Kruis. De tweejaarlijkse lezing wordt ditmaal gegeven door Generaal-Majoor der Mariniers b.d. Patrick Cammaert. Hij reflecteert op de zeven grondbeginselen van het Rode Kruis: menslievendheid, onpartijdigheid, neutraliteit, onafhankelijkheid, vrijwilligheid, eenheid en algemeenheid.