Kamerbrief over stand van zaken Carbon Capture and Storage (CCS)

de Duurzame Wereld
Kamerbrief over stand van zaken Carbon Capture and Storage (CCS)
Kamerbrief over stand van zaken Carbon Capture and Storage (CCS) Staatssecetaris Yeşilgöz-Zegerius (EZK – Klimaat en Energie) informeert de Tweede kamer over de stand van zaken over de afvang, transport en opslag van CO2 (Carbon Capture and Storage, CCS). Voor de CO2- reductiedoelstelling van 2030 is additionele infrastructuur voor CO2-transport en

Nieuw hybride warmtesysteem: combi van WKO met stadswarmte
Nieuw hybride warmtesysteem: combi van WKO met stadswarmte In Nijmegen wordt binnenkort een lokale warmte- en koudeopslag (WKO) gecombineerd met de al aanwezige stadswarmte. Dit nieuwe hydride warmtesysteem wordt in 2024 door Vattenfall en BPD | Bouwfonds Gebiedsontwikkeling aangelegd voor driehonderd nieuwbouwwoningen aan het Waalfront (foto boven)

2022 cruciaal jaar voor Nederlandse ambities waterstof en groene chemie
2022 cruciaal jaar voor Nederlandse ambities waterstof en groene chemie Den Haag, 10 december 2021 De top uit het bedrijfsleven en de kenniswereld hebben dinsdag 7 december tijdens de derde bestuurlijke rondetafel 'Waterstof en Groene Chemie' verdere afspraken gemaakt over ... Door Plastic Recourse wordt er minder

Grolsch maakt van gerecycled kratten herbruikbare draagtrays
Grolsch maakt van gerecycled kratten herbruikbare draagtrays Bierbrouwer Grolsch neemt afscheid van de kartonnen festivaldraagtray en schakelt volledig over op herbruikbare draagtrays... Het bericht Grolsch maakt van gerecycled kratten herbruikbare draagtrays verscheen eerst op Recycling Nederland. Online ALV: 15 december

Lijst van vragen en antwoorden van de begrotingsstaten van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en het Infrastructuurfonds voor het jaar 2021 (Najaarsnota)       Onze warmtescanners zijn weer op pad Het is weer voldoende koud zodat onze warmtescanners woningen kunnen onderzoeken op warmtelekken.

210 Zonnepanelen op dak 't Trefpunt
210 Zonnepanelen op dak 't Trefpunt Een leuk artikel vandaag in de TC Tubantia over de reeds geplaatste zonnepanelen op het dak van 't Trefpunt in Weerselo. Stichting Duurzaam Weerselo ging een samenwerking met energiecoöperatie Greuner aan om dit te realiseren. Klik op onderstaande link om het gehele artikel te lezen op de...

Nieuwsbrief DE Ramplaan – december 2021
Nieuwsbrief DE Ramplaan – december 2021 Beste leden, Graag willen we u met deze nieuwsbrief informeren over enkele belangrijke besluiten die tijdens de ALV op 28 …Lees verder Tot zover het groenste kabinet ooit. Leve het groenste kabinet ooit! Het zit er bijna op voor de coalitie van VVD, CDA, D66 en ChristenUnie. Een

Seeing stars: Daan Roosegaarde en UNESCO schakelen lichten uit in Franeker
Seeing stars: Daan Roosegaarde en UNESCO schakelen lichten uit in Franeker Harlingen en Waadhoeke zetten bij warmtetransitie eerst in op isolatie Actueel nieuws in jouw mailbox ontvangen? Direct het hele artikel lezen? Meld je aan voor de nieuwsbrief.

Gezamenlijke aanpak verbetering werkkansen psychisch kwetsbare mensen
Gezamenlijke aanpak verbetering werkkansen psychisch kwetsbare mensen Uiterlijk in 2023 jaarlijks minimaal 100 mensen met psychische kwetsbaarheid gezamenlijk duurzaam naar werk begeleiden in de regio. Dat is het doel van het regionale convenant 'Sterk door Werk' dat we maandag 13 december samen met de Peelgemeenten, UWV, GGZ Oost-Brabant en Senzer