Actie ‘Check je warmtelek’

de Duurzame Wereld
Actie 'Check je warmtelek'
Actie 'Check je warmtelek' Wil je jouw woning isoleren en energie besparen, maar weet je niet waar te beginnen? Vrijwilligers van Groen Gebogen, Duurzaam Oudleusen, Duurzaam Hoonhorst en Duurzaam Leefbaar Lemelerveld gaan in februari 2022 rond met een warmtebeeldcamera om warmtelekken op te sporen in woningen. Voor deze...

Groendus start komend voorjaar met bouw van Zonneveld de Punt
Groendus start komend voorjaar met bouw van Zonneveld de Punt Groendus meldt komend voorjaar te starten met de bouw van Zonneveld de Punt in Barendrecht. Het zonnepark met ruim 5.500 zonnepanelen gaat jaarlijks 2.900 megawattuur groene stroom opwekken. 20 procent gemeenten wil regels zonnepanelen voor beschermd

's Werelds eerste elektrische asfaltspreidmachine is groen-oranje!
's Werelds eerste elektrische asfaltspreidmachine is groen-oranje! Samen met Wirtgen en New Electric hebben we een asfaltspreidmachine omgebouwd naar de eerste volledig elektrisch aangedreven asfaltspreidmachine ter wereld. Op jaarbasis besparen we hiermee ruim 93.000 kilogram CO₂ en 115.000 gram stikstofoxide. Samen met partners Wirtgen en New

Vanavond: Politiek Forum
Vanavond: Politiek Forum Vanavond vindt er weer een Politiek Forum plaats.       Eerste paal voor nieuw tenniscomplex Zuidland een feit Aan de Melkweg in Zuidland komt een nieuw duurzaam tenniscomplex. Vrijdag 14 januari werd de eerste paal geslagen voor TV Bernissepark.

Het werk van Michaël Daamen
Het werk van Michaël Daamen Michaël Daamen hoort graag stem van burger 2021: Over zijn werk en de huldiging van Waterpoort Van windturbine naar dorpsmolen 2018: Over de dorpsmolens in Moerdijk Media registration for Working Group II contribution to Sixth Assessment Report GENEVA, Jan 17 – The Intergovernmental Panel on

Waterkrachtcentrale in de Eem? Op excursie bij de Dommel
Waterkrachtcentrale in de Eem? Op excursie bij de Dommel Waterkrachtcentrale in de Eem? Op excursie bij de Dommel Samen met Henk van Esch is filmmaker Ad Heessels op excursie geweest naar de waterkrachtcentrale in de Dommel. Ad en Henk ontmoeten daar Jan Taks die samen met zijn zoon de initiators van dit project waren. Het project heeft 1 miljoen