Belgische energiebedrijven slaan alarm en vragen om eerlijke verdeling van risico’s van hoge gasprijzen

de Duurzame Wereld
Belgische energiebedrijven slaan alarm en vragen om eerlijke verdeling van risico's van hoge gasprijzen Nu in België weer een energiebedrijf in financiële problemen is, slaat de Federatie van de Belgische Elektriciteits- en Gasbedrijven (FEBEG) alarm en vraagt om eerlijke verdeling van de risico's van de hoge prijzen. IFV

Margreet de Graaf van Veiligheidsregio Fryslân naar Cosis als lid Raad van Bestuur Water vasthouden, ook in de winter De afgelopen zomers waren droog. Vorig jaar was dat anders. Droge periodes werden afgewisseld met hoge temperaturen en nat en wisselvallig weer. Dat betekent niet dat de problemen rondom de droogte zijn

Netbeheerders dienen investeringsplannen in bij Autoriteit Consument & Markt
Netbeheerders dienen investeringsplannen in bij Autoriteit Consument & Markt De Nederlandse netbeheerders hebben hun ontwerp-investeringsplannen naar toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) gestuurd. In de plannen zijn de tijdens de consultaties opgehaalde reacties reeds verwerkt. 1 op 3 Nederlandse

CEE en Herstructureringsmaatschappij Overijssel plaatsen 3.000 zonnepanelen op hangars Technology Base Coöperatie Enschede Energie (CEE) en Herstructureringsmaatschappij Overijssel (HMO) plaatsen in Enschede op 3 hangars van voormalige vliegcampus Twente –nu bedrijfscampus Technology Base – 3.000 zonnepanelen. Financiering

SodM adviseert minister over veiligheidsrisico's bij nieuw gasbesluit Groningen
SodM adviseert minister over veiligheidsrisico's bij nieuw gasbesluit Groningen Staatstoezicht op de Mijnen (SodM) heeft vernomen dat de minister van Economische Zaken en Klimaat een tijdelijke verhoging van de gaswinning uit het Groningenveld overweegt. De verwachting voor het lopende gasjaar, dat op 1 oktober 2021 van start is gegaan, was

Schneider Electric onthult eerste schakelmateriaal voor thuis, gemaakt van gerecycled oceaanplastic Schneider Electric onthulde op CES het eerste schakelmateriaal voor thuis gemaakt van oceaanplastic. Het Merten Ocean Plastic-schakelmateriaal is gemaakt van gerecycled oceaanmateriaal en wordt geleverd in duurzame verpakkingen. Zo wordt

Rookmelder, een veilig en ook verplicht voornemen.
Rookmelder, een veilig en ook verplicht voornemen. Het nieuwe jaar is al weer één week oud. Hoe staat het dan met de goede voornemens? Een deel van die voornemens zwakt bij velen na één week al weer af. Zelf heb ik er één die ik voor het einde van deze maand wil hebben ingelost. Mijn voornemen is voldoende rook- en brandmelders te ... Meer lezen

Aanbieding PBL-rapport Pilot Planmonitor Nationale Omgevingsvisie
Aanbieding PBL-rapport Pilot Planmonitor Nationale Omgevingsvisie Amsterdam Green Campus gaat cacaodoppen verwerken met een KIEM-regeling In 2018 importeerde Nederland 1,1 miljard kilo cacaobonen. Bij de productie van cacao komt 12,5%... Het bericht Amsterdam Green Campus gaat cacaodoppen verwerken met een

Het dreamteam: de magische top tien chemie talenten