Doorgaan naar hoofdcontent

de Duurzame Wereld
Nobian en Vulcan starten lithiumproject voor toelevering Europese batterij-industrie Nobian, een leider in essentiële chemicaliën, en Vulcan, een Australisch mijnbouwbedrijf dat zijn eerste Zero Carbon Lithium™ en hernieuwbare energieproject ontwikkelt in Duitsland, starten een pilotproject om de haalbaarheid van de productie van lithiumhydroxide

Rijksbijdrage voor zoetwaterprojecten aan de voet van de Brabantse Wal
Rijksbijdrage voor zoetwaterprojecten aan de voet van de Brabantse Wal "Gebruik afstromend water van de Brabantse Wal" was een van de maatregelen die de Zuidwestelijke Delta inbracht voor opname in het Deltaplan Zoet Water voor de periode 2022-2027. Subsidie Groningers in aardbevingsgebied om nieuwe zonnepanelen, keuken of

Ambtenaren vragen aandacht van nieuwe ministers voor vol stroomnet, mogelijk rol rijk bij financiering Het nieuwe kabinet moet serieus overwegen te investeren in de netbeheerders of financiering beschikbaar te stellen voor uitbreiding van het stroomnet. Voor netbeheerder Stedin dient die vraag zich in april al aan. NZO stelt

Is een keurmerk voor duurzame vis echt nodig?
Is een keurmerk voor duurzame vis echt nodig? Kweekvis kennen we nu nog als de tegenhanger van wilde vis. Maar échte kweekvis uit een reageerbuisje is niet ver weg. Een goede ontwikkeling, vindt Hidde van Kersen van MSC. Vis heeft een lage CO2-footprint, maar hoe duurzaam is de visserij en hoe draagt het MSC-keurmerk daaraan bij? "Ja, een...

Persoonlijk | Nieuw personeel voor Solplanet en VDH Solar
Persoonlijk | Nieuw personeel voor Solplanet en VDH Solar In de rubriek Persoonlijk! bericht de redactie over personeelswisselingen in de (zonne-)energiesector. Ditmaal onder meer aandacht voor omvormerfabrikant Solplanet en groothandel VDH Solar. Bring European Maritime Day to your country in 2022 - Deadline for the

Climate Failure and Social Crisis Top Global Risks 2022