Doorgaan naar hoofdcontent

De Nederlandse Vereniging verandert…

Het nieuws dat we via de Nederlandse Vereniging brengen gaat veranderen. Het wordt beter, uitgebreider, interessanter en relevanter. Met het vernieuwde systeem laten we tevens een aantal veel gehoorde wensen van onze lezers ingaan.

Verandering 1: uitbreiding

We brachten nieuws van zo’n 100 verschillende Nederlandse organisaties. Met het vernieuwde systeem brengen we straks nieuws van ruim 200 Nederlandse organisaties in het buitenland uit meer regio’s en landen van de wereld.

Denk aan:
•    Nieuws & evenementen van Nederlandse Verenigingen of Nederlandse Clubs
•    Nieuws & evenementen van Dutch Chambres of Commerce of Dutch Business Clubs
•    Nieuws & evenementen van Nederlandse Scholen.
•    Blogs van Nederlanders in het buitenland.
•    Nieuws over Nederlandse feestdagen zoals Koningsdag, Prinsjesdag, Sinterklaas.
•    Nieuws over belangrijke Nederlandse maatschappelijke gebeurtenissen.
•    Nieuws van het Koninklijk Huis, overheden, instituten en organisaties uit Nederland over
     onderwerpen die relevant zijn voor Nederlandse expats en Nederlandse emigranten in het
     buitenland. Bijvoorbeeld: reisadviezen, paspoorten, Nederlandse nationaliteit en Brexit.

Dat is veel nieuws, daarom veranderen we onze manier van publiceren, zodat het nieuws actueler en relevanter, en daarmee interessanter wordt voor alle Nederlanders in het buitenland, ongeacht waar zij verblijven.

Verandering 2: regio nieuwsbrieven

We hebben de NieuwsStroom opgedeeld in 5 regio’s en daarom vanaf nu 5 regionieuwsbrieven. Elke nieuwsbrief bevat ‘Nieuws uit Nederland’+ ‘Nieuws van Nederlandse organisaties in de regio’.

Verandering 3: rechtstreeks van én naar de bron

Wie onze nieuwsbrief heeft ontvangen en op een item heeft geklikt, weet dat je dan eerst naar deNederlandseVereniging.nl werd geleid. Daar las je de titel en de eerste paar regels van het nieuwsbericht, waarna je op de ‘Lees verder’ link kon klikken om het hele nieuwsbericht bij de bron kon lezen. Die extra klik gooien we er uit. Voortaan klik je vanuit de nieuwsbrief meteen naar de bron. Dus geen tussenstop meer op deNederlandseVereniging.nl.

Verandering 4: nieuw ruimer jasje

De vormgeving van de nieuwsbrief stoppen we in een nieuw ruimer jasje, waarmee het moderner en frisser oogt. Daarnaast tonen we niet alleen meer de titels, maar toont de nieuwsbrief voortaan zoveel mogelijk de titel plus de eerste paar regels van het nieuwsbericht.

Verandering 5: digitale nieuwsbrief first

Voortaan publiceren we het binnenkomende nieuws eerst in de digitale nieuwsbrief. Deze bevat Premium Content + alle andere nieuwsberichten.
De website komt voortaan op de tweede plaats, die voortaan een klein deel van het nieuws zal publiceren. Van dit deel worden vervolgens nog maar een paar berichten via social media verspreid.

First: digitale nieuwsbrief: 100%, al het nieuws en Premium Content.
Second: website: 1%, van alle nieuwsberichten.
Third: social media, een deel van de nieuwsberichten op de website.

Verandering 6: gratis wordt goedkoop

Gratis nieuwsbrieven kunnen we helaas niet meer versturen. Heb je op de 7e of de 21e van de maand deze ontvangen, dan is dit waarschijnlijk de laatste geweest. Voor niets gaat de zon op. De redactie steekt er elke dag veel tijd en energie in om lezers kwaliteit en relevant nieuws te brengen, en we vinden dat dit best wat waard is.

Daarom versturen we voortaan alleen nog maar goedkope nieuwsbrieven, zodat we de kosten kunnen dekken. Vind je het geen stuiver waard, dan mag dat uiteraard. Het is geen enkel probleem, want je zult niet langer waardeloos nieuws van ons in je mailbox ontvangen.

Proefnummer
Natuurlijk snappen we dat Nederlanders willen weten wat ze dan krijgen. Via de website tonen we daarom af en toe een pop-up-aanmeldformulier waarmee geïnteresseerden zich kunnen aanmelden voor één proefnummer.

Je mag je natuurlijk ook meteen aanmelden voor de nieuwe digitale nieuwsbrief.

Tot slot
De redactie stelt nog steeds met veel plezier relevant en interessant nieuws voor Nederlanders in het buitenland samen. En voorlopig blijven we dat doen, mits daarvoor natuurlijk voldoende steun blijft.

Ken jij nog een Nederlandse Vereniging, school of andere organisatie voor Nederlanders in het buitenland die we in onze nieuwsoverzichten mee moeten nemen? Stuur jouw suggestie dan naar de redactie. Het mailadres staat bovenaan in de oranje header.