Nederlandstalige School op Mallorca

The Netherland Club of New York @TheNetherlandClubOfNewYork
Don't miss.. An Evening with Arnon Grunberg

Jutta Callebaut - De meisjes
Achttien jonge schrijvers uit Vlaanderen en Nederland brengen negentiende-eeuwse artefacten uit het Rijksmuseum tot leven. Jutta Callebaut liet zich inspireren door het Portret van Cornelia, Clara en Johanna Veth van Jan Veeth.

Hopman Kevin Absillis strijdt voor de eer van Conscience
In 'Het slechte geweten van Vlaanderen' neemt de literatuurwetenschapper de handschoen op tegen de criticasters die Conscience racistisch, kolonialistisch en nationalistisch noemen.

Wandeling Serra de Sintra, 22 oktober.
Gaan we wel……gaan we niet……. Zo begon de ochtend van onze wandeling. Aangekomen bij Barragem do Rio da Mula regende het pijpenstelen!!!! Langzamerhand arriveerden er meer deelnemers en onze gids Sandra. Zij stapte gelijk de regen in om ons allemaal te groeten en te peilen of er écht animo was om de wandeling te gaan maken. Tot onze verbazing wilde de meerderheid het weer trotseren. Met 13 deelnemers begonnen wij even na 10 uur aan onze tocht. Uiteraard was het klimmen geblazen. Door de regen van de laatste dagen stroomde er veel water naar beneden. Langs deze "riviertjes" moesten wij lopen. Soms een smal, soms een iets breder pad. Wel altijd opletten. Veel boomstronken staken boven de grond uit. Plus dat het soms best glad was. De "riviertjes" zijn wij regelmatig overgestoken met behulp van bruggetjes, gemaakt van boomstammen. Een leuke uitdaging en evenwichtstest. De klim naar boven was een sportieve inspanning midden in de stille, groene en mooie natuur. Net voordat wij helemaal boven aankwamen kregen wij een prachtig cadeau van de weergoden. De zon kwam door. De lucht werd blauw. Het uitzicht was prachtig! De oceaan en de ingang van de Taag waren heel goed te zien. Lissabon lag nog in de wolken. Dit was puur genieten. De tocht naar beneden was tussen de bomen en grote keien (boulders) door. Ook hier was het opletten geblazen. Het was natuurlijk nog steeds glibberig. Maar de omgeving was adembenemend! Na dik 2 uur en ruim 8 km kwamen we allemaal weer veilig bij de parkeerplaats aan. Wat was dit de moeite waard! Een heel mooi natuurgebied om te wandelen/hiken. Er stond natuurlijk nog een beloning op ons te wachten: de lunch. Bij restaurant: Moinho D. Quixote in Colares. Daar werden we opgewacht door leden die niet hadden meegewandeld. Met 16 leden hebben we onder het genot van een hapje en een drankje gezellig bijgekletst. Moe maar voldaan zijn we rond 16.00 vertrokken naar waar het klokje thuis tikt…….

Actueel nieuws in jouw mailbox ontvangen?
Direct het hele artikel lezen? Meld je aan voor de nieuwsbrief